.

samedi 6 novembre 2010

Stage "Un Noël scandinave" - "A Scandinavian Christmas" workshop


Cette année, mon projet de stage de Noël s'est inspiré des ambiances que l'on retrouve dans les maisons en Scandinavie. J'ai créé ce petit salon dans lequel on retrouve les éléments que j'aime : un mélange d'ancien et de moderne, des tons clairs réchauffés par quelques petites touches de couleurs vives.

This year for my Christmas project I was inspired by the atmosphere of Scandinavian homes and I created this small living room in which you can find all I love : a mixture of old and new, clear shades with some warm touches of lively colours.

Les petits sujets qui garnissent le sapin, les papiers utilisés pour envelopper les cadeaux, les cartes de voeux et les assiettes, ont été réalisés en réduisant à l'ordinateur des images et des papiers d'emballage d'origine scandinave. 

The small objects in the Christmas tree, the wrapping paper used for wrapping the presents, the Christmas cards and plates were all produced in reducing on my computer images and wrapping papers used in Scandinavia.


 
  Le bow-window s'est transformé en banquette confortable garnie de coussins.
 Un simple bougeoir a été transformé au moyen de feuillages et fleurs en papier, repeints en ton "zinc". Dans le même esprit, j'ai créé le plat en forme de coeur, au bord découpé en feston, et je l'ai garni de mini pommes de pin, de boules blanches et argentée et d'un peu de verdure naturelle.
The bow-window is a place where you can comfortably sit among cushions.  
I decorated a simple candlestick with paper leaves and flowers painted with “metal” paint. All the same I made a heart-shaped dish with a festooned edge and I filled it up with mini pine cones, white and silver baubles and a little natural greenery.



 Le buffet et le fauteuil sont des meubles en bois blanc transformés, peints et patinés à ma façon.
Pour recouvrir les sièges, j'ai choisi parmi ma collection de tissus, des tons et des motifs dans l'esprit de la déco générale, à base de rouge, de blanc et de gris.

 The dresser and the armchair is whitewood furniture adapted, painted and patinated as I like it.
To cover the seats, I selected some fabric from my collection. Their colours and patterns are well adapted to the general tendancy of the deco in red, white and grey.


 La table devant la banquette,  et les petits meubles d'enfants disposés sur le tapis sont mes propres créations. Le tapis est réalisé en tissu bordé d'un ruban.
I designed and created the children’s furniture as well as the table in front of the bow window bench.The carpet is made of fabric trimmed with a band.


  J'ai appliquée une peinture craquelée sur une petite desserte et un volet qui servent à disposer cadeaux et cartes de voeux.
I used crackling paint for the small side table as well as for the woodden shutter used to display gifts and Christmas cards. 
  
La guirlande posée sur la cheminée est composée d'une guirlande électrique que j'ai tressée dans de la verdure de sapin, et décorée avec des pommes de pin peintes en blanc ou laissées naturelles, ainsi que de fleurs blanches en papier.

The garland on the chimney is an electric one which I wreathed together with evergreen tree greenery and decorated it with pine cones painted in white or left natural and with white paper flowers.


 Le paillasson devant la porte-fenêtre est fait trois couches de feutre, collées et pressées sous un poids.
The doormat in front of the French window is made using three layers of felt glued and pressed together using a weight.

Le salon avec son éclairage du soir, et quelques nouveaux petits jouets en bois...The living room lighted in the evening, and some new little wooden toys...






Quelques photos du stage
Some pictures from the workshop

Marie et Muriel

Brigitte






Chantal
Isabelle et Rita
Travaux en cours - Work in process
Travail de précision - Precision work
Des stagiaires très concentrées sur leur travail! - Very focused students!

27 commentaires:

  1. C'est vraiement très beau , j'aime cette ambiance sobre et chic .

    RépondreSupprimer
  2. Your room box looks amazing! Well done! I love the tree, i hope you don't mind me asking were you got it from?

    Joe

    RépondreSupprimer
  3. Oh mon Dieu! J'adore!j'adore!j'adore!!!
    Moi qui aime le rouge et le style scandinave je sui bien gâtée avec ces images! C4EST SUPERBE!!!J'ai mon petit coeur qui bat à la chamade en regardant les photos.

    RépondreSupprimer
  4. Una escena preciosa. Cada detalle tiene mucho encanto. Enhorabuena por este trabajo, ya lo he compartido en Facebook.
    Besos Clara

    RépondreSupprimer
  5. Un gran trabajo. Es precioso y la escena refleja exactamente el estilo escandinavo.
    Saludos

    RépondreSupprimer
  6. Wonderful scene congratulations for all. Best wishes, good w-e

    RépondreSupprimer
  7. It's WONDERFUL !!! I love every bit of it !!!Rosanna

    RépondreSupprimer
  8. Una escena preciosa. Me encantan los talleres que haceis. Apredeis y ademas seguro que os divertis.
    Besujis!!!!

    RépondreSupprimer
  9. Very nice, and very danish, I think!
    Love, Susanne

    RépondreSupprimer
  10. Bravo! Cette pièce est merveilleuse, je l'adore. J'aime cette ambiance scandinave pour Noël, tout est si bien rendu. Vos scènes sont toujours un plaisir à regarder.
    Geneviève

    RépondreSupprimer
  11. It's very beautiful, congratulations for your work, amazing and full of details. Love it!

    RépondreSupprimer
  12. This room is wonderfull!!! I like so much
    Concratulations!!

    RépondreSupprimer
  13. aaah! j'adooore! je suis fan, je veux!
    Je n'ai pas la place de faire des vitrines, mais là j'en bave, c'est superbe :)

    Vive Noël et vive la Scandinavie!

    RépondreSupprimer
  14. What a wonderful workshop. Love, Love, love the roombox. Simply gorgeous!

    RépondreSupprimer
  15. What a beautiful christmas scene! Love the colors and all the lovely details.

    Anne Mari

    RépondreSupprimer
  16. Such great details. This is really a pretty room. =)

    RépondreSupprimer
  17. Love the room, it looks very fresh!
    Have anice weekend
    Maria

    RépondreSupprimer
  18. I love this! I want to do something similar to the Greenleaf/Corona Aster cottage. It looks great from the outside too.

    RépondreSupprimer
  19. wonderful! congratulations for the excellent work! I love the three little "Santa Claus" on the tray crackle
    Caterina

    RépondreSupprimer
  20. I know I come late, but ... Wonderful!
    Everything is perfect, adorable Christmas :-)
    If I could shrink, that's where I would spend the holidays :-)
    Mini hugs, Flora

    RépondreSupprimer
  21. Message to Joe : I got the trees from Dollhouse Emporium, but I bought them two years ago and still have some for the workshop. I tried to order some more, but they are no more available (a shame !)
    This year, they have other trees, but not so nice.

    RépondreSupprimer
  22. Una escena espectacular,con mucho encanto y llena de detalles preciosos.La guirnalda de la chimenea me ha gustado mucho.
    Felicidades.
    Besos Rosa

    RépondreSupprimer
  23. Todo muy bonito !!! felicidades..DOLORS. http://dolors1.jimdo.com/

    RépondreSupprimer
  24. J'adore♥
    Your scene is like a sweet candy in my scandinavian eyes:D Beautiful details and colours. Well done!

    RépondreSupprimer
  25. I love this style, it looks so fresh. The Christmas tree if gorgeous. Nice to see the photos of the workshop.

    RépondreSupprimer

Blog Widget by LinkWithin